COVID-19
  • Úvod
  • Legislatíva
  • Odborné články
    • Právne otázky
    • Ľudské zdroje
    • Ekonomické a daňové dopady
    • Platobná neschopnosť
    • Informačná bezpečnosť
  • Otázky a odpovede
  • WWW.AKSS.SK
  • #advokatipomahaju
  • Menu Menu

Ako bezpečne pracovať pri „home office“?

5. apríla 2020/v Informačná bezpečnosť /od PETER ZJAVKA a MARTIN GARANČOVSKÝ

Pandémia koronavírusu COVID-19 sa šíri po celom svete a vlády zavádzajú opatrenia, ktoré majú minimalizovať riziko nákazy a zabrániť ďalšiemu šíreniu vírusu. Tieto opatrenia sa však samozrejme dotýkajú nášho každodenného fungovania, pracovný život nevynímajúc. V súvislosti s pandémiou koronavírusu COVID-19 nastal aj rýchly nárast počtu zamestnancov v domácej karanténe. Najmä štátne orgány, verejné organizácie, ale aj podnikateľské subjekty stoja pred úplne novou výzvou, a to ako v tejto situácii zabezpečiť, aby spoločnosť ďalej fungovala. Jedným z riešení, ku ktorým už v súčasnosti pristúpilo množstvo zamestnávateľov, je možnosť nastavenia práce z domu, tzv. „home office“ (ďalej len „home office“).

Home office je v momentálnej mimoriadnej situácii každodenných karanténnych opatrení často využívaným spôsobom veľkej časti štátnych a verejných inštitúcií a obdobne ho využíva aj väčšina súkromného podnikateľského sektora. Základným princípom tohto spôsobu výkonu práce zamestnancov je dodržanie jedného zo základných zdravotno-bezpečnostných opatrení, ktoré predstavuje ich fyzické oddelenie a tým zníženie rizika prenosu nákazy koronavírusu COVID-19. Niektorí zo zamestnancov sa pritom s home office v rámci svojej pracovnej činnosti stretnú po prvý krát. Home office funguje primárne na báze elektronickej komunikácie medzi zamestnancami a zamestnávateľmi a tí plnia pracovné úlohy vyplývajúce s požiadaviek a komunikácie s občanmi či podnikateľskými subjektmi. Mimo problémov, ktoré budú musieť riešiť v pracovnej rovine, ako napríklad ťažšie prispôsobenie sa novému pracovnému (domácemu) prostrediu, udržať si úroveň produktivity práce ako v kancelárii apod., musia zamestnávatelia bezpochyby riešiť aj bezpečnosť prenosu dát a informácií, s ktorými budú zamestnanci pracovať mimo zabezpečeného prostredia kancelárie.

Národné centrum kybernetickej bezpečnosti SK-CERT preto pripravilo niekoľko odporúčaní pre zamestnancov, ako lepšie zvládať home office, ako sa správať bezpečne a ako zabezpečiť svoje zariadenia:

https://www.sk-cert.sk/sk/narodne-centrum-kybernetickej-bezpecnosti-sk-cert-odporuca-zamestnancom-ako-bezpecne-pracovat-pri-home-office/index.html

Zdielať na
  • Zdielať Facebook
  • Zdielať Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Zdielať Pinterest
  • Zdielať LinkedIn
  • Zdielať Tumblr
  • Zdielať Vk
  • Zdielať Reddit
  • Share by Mail
https://covid-19.akss.sk/wp-content/uploads/2020/03/akss-logo4.png 0 0 PETER ZJAVKA https://covid-19.akss.sk/wp-content/uploads/2020/03/akss-logo4.png PETER ZJAVKA2020-04-05 14:34:142020-05-06 16:13:37Ako bezpečne pracovať pri „home office“?

Hľadať

Značky

bytový a nebytový priestor (2) COVID-19 (7) dieťa (1) dovolenka (2) energia (1) GDPR (1) home office (1) hromadné čerpanie dovolenky (1) karanténa (2) koronavírus (4) krízová situácia (3) kurzarbeit (2) mimoriadna situácia (2) náhrada mzdy (2) nájom a podnájom (3) nájomca (3) nájomná zmluva (3) nájomné (3) núdzový stav (3) obnoviteľné zdroje (1) ochrana osobných údajov (1) ochrana podpora a rozvoj verejného zdravia (1) odklad splátok (1) podpora zamestnanosti (2) poplatky (1) pracovnoprávne predpisy (2) pracovná neschopnosť (1) pracovný čas (1) prekážky v práci (1) prenajímateľ (2) prevádzkovateľ (1) príspevok na zamestnanca (3) sociálna pomoc (1) spotrebiteľský úver (1) sprostredkovateľ (1) striedavá starostlivosť (1) udržanie pracovných miest (2) videohovor (1) zabezpečenie úveru (1) zákaz organizovať športové kultúrne spoločenské podujatia (1) zákonník práce (2) ústredný krízový štáb (2) úver (2) úver na bývanie (1) úverový register (1)

Archív

  • marec 2021 (1)
  • január 2021 (2)
  • jún 2020 (2)
  • máj 2020 (6)
  • apríl 2020 (29)
  • marec 2020 (7)

Prihlásiť sa na odber noviniek

Situácia okolo prijatej legislatívy a opatrení v súvislosti s ochorením COVID-19 sa mení niekedy z minúty na minútu a preto Vám prinášame možnosť prihlásiť sa na odber noviniek a zostať tak neustále informovaný o nových článkoch na webe www.covid-19.akss.sk

Nechcete už dostávať e-maily? Kliknite sem pre odhlásenie sa z odberu.

HOME | AKTUALITY | UŽITOČNÉ LINKY | KARIÉRA | PROFIL | SLUŽBY | ĽUDIA | PUBLIKÁCIE | KONTAKTY | INFORMÁCIE | GDPR

© 2020 – SOUKENÍK – ŠTRPKA, s. r. o., ALL RIGHTS RESERVED, | web: Aeternus Pictures

Vplyv opatrení prijatých počas pandémie ochorenia COVID-19 na dopravu zamestnancov... COVID-19 a nové pravidlá cezhraničného pohybu osôb
Zrolovať na začiatok

Na tejto stránke používame cookies. Slúžia na plnohodnotný chod webu a všetkých jeho funkcií. Ich používanie môžete buď povoliť alebo zamietnuť.

SúhlasímNesúhlasím

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refuseing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Accept settingsHide notification only